Ηράκλειο
7/12/2011
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
«SUGAR- Sustainable Urban Goods logistics Achieved by Regional and local policies –Αειφόρος ανάπτυξη αστικών Logistics μέσω της διαμόρφωσης περιφερειακών και δημοτικών πολιτικών»
Ο αντιδήμαρχος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Δήμου Ηρακλείου έλαβε μέρος σε συνάντηση του έργου SUGAR την Δευτέρα 5/12/2011 και προχώρησε στην ακόλουθη ομιλία:
Κυρίες και κύριοι,
αγαπητές φίλες και φίλοι από τις χώρες εταίρους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα S.U.G.A.R.
Είναι ιδιαίτερη χαρά να βρίσκομαι σήμερα κοντά σας ως Αντιδήμαρχος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Ποιότητας Υπηρεσιών και Επιμόρφωσης Προσωπικού του Δήμου Ηρακλείου, στην συνάντηση αυτή στο πλαίσιο του έργου Sugar το οποίο χρηματοδοτείται από το Κοινοτικό Πρόγραμμα INTERREG IVC, και επικεντρώνεται σε θέματα διαχείρισης των αστικών εμπορευματικών διανομών.
«Όλοι οι μεγάλοι πολιτισμοί ξεκινάνε από τις πόλεις», έγραφε στις αρχές του περασμένου αιώνα ο Όσβαλντ Σπένγκλερ. Ο άνθρωπος της ιστορίας είναι κατασκευαστής πόλεων αλλά κυρίως παραμένει κάτοικος τους. Η πόλη μας το Ηράκλειο αποτελεί το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Κρήτης και κατέχει στρατηγική γεωπολιτική θέση.
Ένα σημαντικό πρόβλημα της όπως κάθε άλλη σύγχρονη πόλη αποτελεί η σωστή διαχείριση των αστικών εμπορευματικών διανομών καθώς συμβάλλει στην αυξημένη κυκλοφορία των οχημάτων και ως συνέπεια στην μόλυνση του περιβάλλοντος.
Η ευρωπαϊκή πολιτική για την προστασία του περιβάλλοντος όσον αφορά τις μεταφορές περιλαμβάνει ένα ευρύ πεδίο χάραξης πολιτικής και δράσεων που άπτονται όλων των ειδών των μεταφορών και της ενέργειας. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το 20% περίπου του συνόλου των εκπομπών CO2, του κυριότερου από τα αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Από τις εκπομπές αυτές σχεδόν το 90% αυτών προέρχεται από τις οδικές μεταφορές. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες, τα αυτοκίνητα και τα οχήματα εντός των πόλεων ευθύνονται για το 40% των εκπομπών CO2 και για το 70% των εκπομπών λοιπών ρύπων από τις οδικές μεταφορές. Ειδικά για την Ελλάδα, την περίοδο 1990 και 2004 τα επιβατικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 131%, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ανήλθε σε 31%.
Τα στοιχεία αυτά μας φανερώνουν ότι είναι όσο ποτέ επιτακτική η ανάγκη οι επικεφαλείς των πόλεων και τα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλων εξειδικευμένων επιστημονικών φορέων να ανταλλάξουν απόψεις με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής σχεδιάζοντας από κοινού μια στρατηγική γνώσης και βέλτιστων πρακτικών για τα μέτρα και τους κανονισμούς που εφαρμόζονται με σκοπό τη βελτίωση των αστικών εμπορευματικών μεταφορών ώστε οι πόλεις μας να γίνουν πιο ευχάριστες και φιλικές προς τον πολίτη.