Τετάρτη 24, Πέμπτη 25 και Παρασκευή 26 Νοεμβρίου, ώρα 20:00,
Αίθουσα «Ανδρέα και Μαρία Καλοκαιρινού»
ΜΙΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΣΚΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ GRATTACIELO ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ
Το πρώτο ανέβασμα όπερας σε πλήρη σκηνική και μουσική μορφή, στις εγκαταστάσεις του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου την Τετάρτη 24, την Πέμπτη 25 και την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2021, στις 20:00, στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού».
«Ένα από τα έργα τα οποία, ακόμη και μία πρώτου μεγέθους ιδιοφυΐα όπως ο Μότσαρτ, επιτυγχάνει μόνο μια φορά στη ζωή του.» Έτσι χαρακτηρίζει ο Άλμπερτ Αϊνστάιν τον Ιδομενέα, Βασιλιά της Κρήτης, το τόλμημα του Μότσαρτ στην Σοβαρή Όπερα (Opera seria). Ο Ιδομενέας είναι ένα σημείο καμπής στη σταδιοδρομία του συνθέτη και ένα αποφασιστικό βήμα μακριά από το νεανικό έργο του. Πλησιάζει την πιο εκλεπτυσμένη έκφραση των μεταγενέστερων έργων του. Είναι ένα έργο θεατρικής ακεραιότητας που χαρακτηρίζεται από δραματική συνέχεια, πρωτόγνωρη στη μουσική του Μότσαρτ. Η δράση επί σκηνής είναι διαρκής και η αφηγηματική πλοκή πλούσια εσωτερικής μουσικής, τόσο τρυφερή, όσο η τραγική Ίλια, τόσο υστερική, όπως η αμετανόητη Ηλέκτρα και τόσο τρομακτική, όπως το θαλάσσιο τέρας του Ποσειδώνα.
Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη, μαζί με το Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου, υπό την καθοδήγηση του Γιάννη Κιαγιαδάκη και διακεκριμένους σολίστ του Θεάτρου Grattacielo της Νέας Υόρκης, θα ερμηνεύσουν την πρώτη σοβαρή όπερα (opera seria), του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, σε λιμπρέτο του Τζαμπαττίστα Βαρέσκο και σκηνοθεσία του Στέφανου Κορωναίου.
Το έργο γράφτηκε από τον Μότσαρτ στο Σάλτσμπουργκ το 1780-1781 και έκανε πρεμιέρα στις 29 Ιανουαρίου 1781 στο Θέατρο Cuvilliés του Μονάχου. Σύμφωνα με τον ίδιο τον συνθέτη, υπήρξε η τελευταία του είδους της καθώς στη συνέχεια στράφηκε σε πιο ελεύθερες δομές στη σύνθεση όπερας. Το λιμπρέτο αντλεί έμπνευση από τον Πιέτρο Μεταστάζιο. Όλο το ύφος και η δομή του φαίνονται γαλλικά και η σκηνή του ναυαγίου στο τέλος της πρώτης πράξης δεν διαφέρει πολύ από μια δραματική σκηνή στην όπερα Ιφιγένεια εν Ταύροις του Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ. Παρά το γαλλικό της όμως στυλ, χάρις τον Μότσαρτ, η όπερα έχει ευδιάκριτες τις ιταλικές ρίζες της.
Η ιστορία τοποθετείται μετά τον Τρωικό πόλεμο. Ο βασιλιάς Ιδομενέας, μετά από μακρόχρονη απουσία, μπορεί επιτέλους να ονειρευτεί την επιστροφή στην πατρίδα του. Κατά τη διάρκεια της απουσίας του, ο γιος του Ιδαμάντης εγγυήθηκε τη συνέχεια της βασιλείας του, κρατώντας φυλακισμένους του Τρώες, συμπεριλαμβανομένης της Ίλιας, κόρης του Πριάμου. Στο ταξίδι της επιστροφής του, ο Ιδομενέας πέφτει σε τρομερή καταιγίδα, που δεν τον αφήνει να φτάσει στην Κρήτη. Για να τα καταφέρει ζητά τη βοήθεια του Ποσειδώνα και του υπόσχεται να θυσιάσει το πρώτο ζωντανό πλάσμα που θα αντικρύσει μόλις δέσει το πλοίο του στη στεριά. Δυστυχώς ο πρώτος που αντικρύζει μόλις φτάνει στην πατρίδα του, είναι ο γιος του. Η Ίλια, ερωτευμένη καθώς είναι με τον Ιδαμάντη, που και αυτός την αγαπά, προσφέρει τη δική της ζωή ως θησεία στον Ποσειδώνα, σε αντάλλαγμα της δικής του.
Προπώληση εισιτηρίων
Η προπώληση των εισιτηρίων, αξίας 30, 22 και 15 € (γενική είσοδος) και 12 και 8 € (άνεργοι, ΑμεΑ, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών) ξεκίνησε και γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Το κοινό μπορεί να τα προμηθευτεί από:
● Το Βιβλιοπωλείο Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09:00 - 15:00 και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09:00 - 14:00 & 17:30 - 21:00)
● Την ticketservices.gr, από εδώ: https://bit.ly/3BVrmNM
● Το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, πριν την έναρξη κάθε εκδήλωσης
Το ΠΣΚΗ ενημερώνει το κοινό ότι για την συγκεκριμένη εκδήλωση ο χώρος λειτουργεί ως μεικτός, στο 50% της πληρότητάς του. Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο α) πιστοποιητικού εμβολιασμού ή β) πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται 30 ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο ή γ) αποτέλεσμα ελέγχου ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου Κορωνοιού COVID-19 (rapid test) το οποίο θα πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός 48 ωρών πριν την έναρξη της συναυλίας, όπως αυτά ορίζονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον COVID-19 (ΦΕΚ Β/4919/24.10.2021 ').
Συντελεστές
Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών (ΦΟΑ)
Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία: Στέφανος Κορωναίος
Σκηνογραφία, Ενδυματολογία: Τάσος Πρωτοψάλτου
Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς
Σχεδιασμός και Επεξεργασία βίντεο: Νίκος Μότσιος
Video Art Projections: Matthew Deinhart
Διεύθυνση σκηνής: Κωνσταντίνα Στράνη
Ενδύτρια: Χρύσα Κατσιούλα
Μακιγιάζ: Θ. Α.
Μουσική Προετοιμασία: Παύλος Κόρδης
Τσέμπαλο/πιάνο: Παύλος Κόρδης
Basso continuo, τσέλο: Ρενάτο Ρίπο
Μετάφραση / Υποτιτλισμός: Έλντα Κλαδάκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Ζαχάρης Περογαμβράκης
Βοηθός σκηνογράφου / ενδυματολόγου: Μαρία Παναγιωτοπούλου
Χορωδιακό σύνολο Ηρακλείου
Διεύθυνση Χορωδίας: Γιάννης Κιαγιαδάκης
Ερμηνεύουν
Ιδομενέας: Thomas Massey / Donghyuk Chung
Ίλια: Kinneret Ely / Clara Iranzo
Ηλέκτρα: Kristel Vinter / Wing Kwan Chung
Ιδαμάντης: Kirsten Scott / Eva Marco
Αρμπάτσε: Μάριος Μανιατόπουλος / Valentine Borsu
Αρχιερέας: Valentin Borsu / Νικήτας Γκρίτζαλης
Φωνή του Ποσειδώνα: Rick Agster / Μάνος Χριστοφακάκης
Κρητικές: Αναστασία Πατσακίδου / Αμαλία Ασκορδαλάκη / Κωνσταντίνα Σηφάκη / Ζωή Λιάπη
Τρώες: Κωνσταντίνος Παλαιολόγου / Εμμανουήλ Ζουμπουλάκης / Valentine Borsu / Νικήτας Γκρίτζαλης
Βιογραφικά συντελεστών
Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών (ΦΟΑ)
Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών ξεκίνησε τη διαδρομή της τον Νοέμβριο του 2016, με στόχο να εκτελεί, να ηχογραφεί και να προβάλλει τη μουσική που δημιουργήθηκε και καλλιεργήθηκε κατά τον 19ο, τον 20ό και 21ο αιώνα, εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων, από Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής συνθέτες. Σημαντικό μέρος των έργων που εκτελεί έχει ανακαλυφθεί και αποκατασταθεί από μουσικολογική έρευνα που υλοποιείται στα ελληνικά πανεπιστήμια. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει έργα συμφωνικής και φωνητικής μουσικής, καθώς και έργα μουσικής δωματίου που εκτελούνται από μικρότερα σύνολα, συγκροτούμενα από µέλη της. Ερμήνευσε για πρώτη φορά μετά από περισσότερο από έναν αιώνα, έργα συνθετών όπως το Ρέκβιεμ του Δημητρίου Λιάλιου, έργο του 1889, ανεκτέλεστο για 130 περίπου χρόνια, την συμφωνία σε Σι ελάσσονα της Ελένης Λαμπίρη και τη δραματική όπερα του Παύλου Καρρέρ, Μαρία Αντωνιέτα, έργο που δεν είχε ακουστεί για περίπου 140 χρόνια. Παράλληλα έχει ερμηνεύσει έργα των Μότσαρτ, Χάυδν, Μπετόβεν, Σούμπερτ, Μέντελσον, Τσαϊκόφσκι, Αρένσκυ, Καλίνικοφ, Λιστ, Μπραμς κ.α. Έδρα της ορχήστρας είναι ο Χώρος Τέχνης και Πολιτισμού «Άρτεμις», Πυθαγόρα 8, στον Άλιμο.
Μύρων Μιχαηλίδης | Μουσική διεύθυνση
Ευρέως γνωστός ως ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες αρχιμουσικούς, ο μαέστρος Μύρων Μιχαηλίδης είναι ο Γενικός Διευθυντής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας και της Όπερας της Ερφούρτης στη Γερμανία, όπως επίσης και ο πρώτος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του νέου Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου. Έχει τιμηθεί με το παράσημο του Ιππότη του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων από τη Γαλλική Δημοκρατία, το 2016. Υπηρέτησε ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από το 2011 μέχρι το 2017. Η συμβολή του στα επιτεύγματα και τις επιτυχίες του θεσμού τιμήθηκαν στην τελευταία χρονιά της παρουσίας του εκεί, από την Εταιρία Φίλων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το σημαντικό βραβείο Απόλλων.
Το ύφος με το οποίο διευθύνει χαρακτηρίζεται ως πλήρες πάθους και ζωντάνιας, με αυθεντικότητα που του επιτρέπει αφενός να κατέχει τον έλεγχο με εξαιρετικό δυναμισμό και αφετέρου να αποδίδει ευρεία μουσική έκφραση. Η Ένωση Ελλήνων Μουσικών και Θεατρικών Κριτικών του απέδωσε Τιμητική Διάκριση. Κατά το διάστημα πριν από τη θητεία του ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής και Επικεφαλής Μαέστρος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, θέση την οποία διατήρησε από το 2004 έως το 2011. Από το 1999 έως το 2004 υπηρέτησε ως Μόνιμος Αρχιμουσικός στην Όπερα της Ανατολικής Σαξονίας στη Γερμανία. Με ένα ρεπερτόριο που ξεπερνά τα 250 συμφωνικά έργα και τις 40 όπερες και που εκτείνεται από το Μπαρόκ μέχρι τις Σύγχρονες συνθέσεις, ο Μύρων Μιχαηλίδης είναι ιδιαιτέρως γνωστός για τις ερμηνείες του στον Μπετόβεν, τον Τσαϊκόφσκι και τον Ραχμάνινοφ, όπως επίσης και σε όπερες των Βέρντι, Πουτσίνι, Γκουνώ και Βάγκνερ.
Έχει συνεργαστεί με διεθνώς διακεκριμένους μουσικούς, όπως ο Πωλ Μπαντούρα-Σκόντα, ο Σαλβατόρε Ακάρντο, ο Κυπριανός Κατσαρής, ο Άλντο Τσικολίνι, ο Ίβο Πογκορέλιτς, ο Λαρς Βογκτ, ο Σλόμο Μιντς, ο Μίσα Μάισκι, ο Βαντίμ Ρέπιν, ο Μαρτίνος Τιρίμος, η Τζουν Άντερσον, η Τσέριλ Στούντερ, ο Πάατα Μπουρτσουλάντζε, ο Φαζέλ Σάι και ο Μπάρι Ντάγκλας, μεταξύ πολλών άλλων. Έχει διευθύνει μερικές από τις πιο καταξιωμένες ορχήστρες σε όλη τη Γερμανία, στην Κίνα, το Ισραήλ, την Ιταλία, την Τσεχία, τη Ρωσία, το Μεξικό, τη Σλοβακία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Πορτογαλία, την Ταϊβάν, συμπεριλαμβανομένων της Συμφωνικής Ορχήστρας του Βερολίνου, την Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ρώμης, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Όπερας της Σανγκάης, τη Σλοβάκικη Φιλαρμονική Ορχήστρα, τη Συμφωνική Ορχήστρα τη Ιερουσαλήμ, τη Ρουμάνικη Εθνική Όπερα του Βουκουρεστίου, την Κρατική Ορχήστρα του Μπράουνσβάιγκ, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ερφούρτης, τη Ορχήστρα της Κρατικής Όπερας του Αστρακάν στη Ρωσία, την Ορχήστρα της Όπερας Βέρντι της Τεργέστης, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Ζωρζ Ενέσκου στο Βουκουρέστι, τη Ραδιοφωνική Συμφωνική Ορχήστρα της Πράγας, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σόφιας, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Κράτους του Μεξικού, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Οδησσού, όπως επίσης και όλες τις μεγάλες ορχήστρες της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, έδωσε συναυλίες σε διάφορα φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τον Δεκέμβριο του 2007, κατά τη διάρκεια των εορταστικών εκδηλώσεων του Πολιτιστικού έτους της Ελλάδας στην Κίνα, περιόδευσε με την Ορχήστρα στο Πεκίνο, όπου φιλοξενήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2008.
Ο Μύρων Μιχαηλίδης έχει διευθύνει πολυάριθμες παραγωγές όπερας σε λυρικά θέατρα, φεστιβάλ και διεθνείς περιοδείες. Μέσα στο χρόνο, έχει ερμηνεύσει μαζί με μερικούς από τους καλύτερους τραγουδιστές, σκηνοθέτες και σκηνογράφους. Έχει επιπλέον διευθύνει πολυάριθμες θεαματικές παραγωγές στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, στην Αθήνα. Το 2015 η παραγωγή του στον Φάουστ του Γκουνώ με τους Έρικ Κάτλερ, Αλέξια Βουλγαρίδου, Πάατα Μπουρτσουλάντζε και Δημήτρη Πλατανιά, σε σκηνοθεσία του Ρενάτο Τζανέλλα, αποτέλεσε την πρώτη εγγραφή σε DVD που κυκλοφόρησε από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Το 2017 διηύθυνε την παραγωγή για Το Κορίτσι του Συντάγματος του Γκαετάνο Ντονιτσέτι στην Όπερα της Σανγκάης. Ως Γενικός Διευθυντής του Θεάτρου της Ερφούρτης, έχει διευθύνει νέες παραγωγές της Κάρμεν το 2018, της Αΐντα το 2019, της Ιστορίας του Τσάρου Σαλτάν του Ρίμσκι-Κόρσακοφ το 2019, του Λόενγκριν το 2020 και τον Ιμπρεσάριο του Μότσαρτ το 2020, όπως επίσης και παραστάσεις της Εύθυμης Χήρας του Λέχαρ το 2019.
Επερχόμενες παραγωγές που έχουν προγραμματιστεί και υλοποιούνται πλέον στην Όπερα της Ερφούρτης για την περίοδο 2021/22 περιλαμβάνουν την Μανόν Λεσκώ, τη Λουίζα Μίλλερ, όπως και μία νέα παραγωγή του Ναμπούκο. Τον Μάρτιο του 2021 ο Μύρων Μιχαηλίδης προγραμμάτιζε να διευθύνει της Νόρμα στην Όπερα του Γκέτεμποργκ, μια παραγωγή που δυστυχώς έμελλε να ακυρωθεί λόγω της πανδημίας.
Ως γόνιμος καλλιτέχνης ηχογραφήσεων ο Μύρων Μιχαηλίδης, πραγματοποίησε το 2012 με την ΕΜΙ Classics ηχογραφήσεις του τρίτου και τέταρτου κοντσέρτου για πιάνο το Μπετόβεν, με τον θρυλικό Γάλλο-Ιταλό πιανίστα Άλντο Τσικολίνι που έλαβαν εξαιρετική διεθνή αναγνώριση. Οι ηχογραφήσεις του σε έργα του Ιταλού συνθέτη Ιλντεμπράντο Πιτσέτι για την Naxos, που περιλαμβάνουν πολλές παγκόσμιες πρεμιέρες, απέσπασαν εξαιρετικές κριτικές, μαζί με πέντε διακρίσεις Diapason από το ομώνυμο γαλλικό περιοδικό το 2009, όπως και πολλά άλλα βραβεία. Δύο χρόνια νωρίτερα, το πρώτο του CD με την Naxos όπου εμφανίζεται και ο Θεόδωρος Κερκέζος, με έργα Ελλήνων συνθετών του 20ου αιώνα, όπως οι Μίκης Θεοδωράκης, Νίκος Σκαλκώτας, Θεόδωρος Αντωνίου, Μάνος Χατζιδάκις, Μηνάς Αλεξιάδης και Βασίλης Τενίδης, κέρδισε το βραβείο Supersonic Award του περιοδικού Pizzicato Classics και δύο βραβεία Grammy.
Ύστερα από τις σπουδές πιάνου που έκανε με τον Δημήτρη Τουφεξή στην Αθήνα, ο Μύρων Μιχαηλίδης σπούδασε διεύθυνση με τον Χανς-Μάρτιν Ράμπενσταϊν στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Βερολίνου και συμμετείχε σε Σεμινάρια του Μιλτιάδη Καρύδη και του Σερ Σάιμον Ρατλ. Επιπλέον, έχει πτυχίο Νομικής από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Στέφανος Κορωναίος | σκηνοθέτης
Λίγοι λυρικοί τραγουδιστές διαθέτουν καριέρα τόσο μεγάλη, επιτυχημένη και ποικίλη όπως αυτή του βαρύτονου Στέφανου Κορωναίου. Το ευρύ του ρεπερτόριο, τόσο παλιό όσο και νέο, τον έχει οδηγήσει στις διεθνείς σκηνές όπερας και κονσέρτων και οι παραστάσεις του αντικατοπτρίζουν την πολυετή εμπειρία του. Οι προηγούμενες σεζόν έχουν βρει τον Στέφανο Κορωναίο στο Θέατρο άλλα Σκάλα, στο Φεστιβάλ Ροσσίνι στο Πέζαρο, στα θέατρα της Πάρμας, της Πίζας, του Λιβόρνο και του Μπουσέτο, καθώς και στην Ελληνική Εθνική Όπερα, στο Φεστιβάλ του Πάσχα της Ρώμης, στην Όπερα Μπαλσόι, στην Όπερα της Σεούλ, στην Όπερα Den Nye του Όσλο, στο Σάατσθιατερ του Φράιμπουργκ και στο θέατρο Οσναβπρούκ του Μονάχου. Στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει εμφανιστεί με την Όπερα της Νέας Υόρκης, την Ορχήστρα Όπερας της Νέας Υόρκης, την Όπερα του Παλμ Μπιτς, την Όπερα Τάμπα και την Όπερα του Κονέκτικατ μεταξύ άλλων, σε ρόλους όπως ο Κόμης και ο Φίγκαρο στους Γάμους του Φίγκαρο, ο Ντον Μπάρτολο στον Κουρέα της Σεβίλλης, ο Σάρπλες στη Μαντάμα Μπατερφλάι, ο Νταντίνι και ο Ντον Μανίφικο στην Σταχτοπούτα του Ροσίνι, ο Φορντ στο Φάλσταφ του Βέρντι, ο Σίλβιο στους Παλιάτσους του Λεονκαβάλο και ο ομώνυμος ρόλος στον Ορφέα του Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκουκ.
Οι ηχογραφήσεις του περιλαμβάνουν τους Σικελικούς Εσπερινούς με το Φεστιβάλ Βέρντι του Μπουσέτο, μια εκπομπή του PBS στη Μποέμ, καθώς και έργα με την Εθνική Εταιρία Δημόσιας Τηλεόρασης της Ιταλίας (RAI) και το Sky International Classic Channel. Καθώς ο Στέφανος Κορωναίος ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο ως Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Teatro Grattacielo, φέρνει μαζί του την εμπειρία του από τις συνεργασίες με μερικούς από τους πιο διακεκριμένους σκηνοθέτες και διευθυντές της όπερας, συμπεριλαμβανομένων των Φράνκο Τζεφιρέλι, Φαμπρίτσιο Μελάνο, Μοϊσές Κάουφμαν και Ρίτσαρντ Μπόνινγκ. Το 2021 σκηνοθετεί, πέρα από τον Ιδομενέα του Β. Α. Μότσαρτ στο Ηράκλειο, το Αμίκο Φρίτς του Μασκάνι για το Φεστιβάλ Φωνής της Phoenicia και τον Ντον Τζοβάνι για την Ακαδημία Βιντσερό της Νέας Υόρκης.
Τάσος Πρωτοψάλτου | σκηνογραφία, ενδυματολογία
Γεννήθηκε στη Βέροια. Σπούδασε Σκηνογραφία, Ενδυματολογία, Παραστατικές Τέχνες, Κινηματογράφο και Καλές Τέχνες. Υπήρξε υπότροφος και αριστούχος απόφοιτος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας, της Εθνικής Σχολής Κινηματογράφου της Ρώμης και του Sannio Film Festival. Το έργο του περιλαμβάνει Σκηνογραφία, Ενδυματολογία και Σκηνοθεσία για Όπερα, Θέατρο και Μπαλέτο. Έχει συμμετοχή σε διεθνείς λυρικές και θεατρικές παραγωγές. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν στις σχέσεις παραστασιακών και εικαστικών τεχνών, στην εικαστική μεταγραφή της δραματουργίας στο πλαίσιο του παραστασιακού φαινόμενου, καθώς και στην ιστορία της Όπερας με έμφαση στο σκηνογραφικό και ενδυματολογικό λεξιλόγιο αυτής στο πέρασμα των εποχών. Το 2009 ίδρυσε το Εργαστήριο Σκηνογραφίας/Ενδυματολογίας στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας όπου και διδάσκει. Έχει διδάξει, δημοσιεύσει και παρουσιάσει διαλέξεις διεθνώς.
Ήταν υποψήφιος για το Πανευρωπαϊκό Βραβείο Όπερας για τους τομείς της Σκηνογραφίας, Ενδυματολογίας και Σκηνοθεσίας το 2017. To 2016 ως προσκεκλημένος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Βεβετίας (Accademia di Belle Arti di Venezia) επιμελήθηκε το ερευνητικό πρόγραμμα Monteverdi in Scena το οποίο περιλάμβανε διαλέξεις, workshops και παραστάσεις αφιερωμένες στο σκηνικό έργο του Κλαούντιο Μοντεβέρντι. Είναι μέλος του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου της Unesco και του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών της Ελλάδος.
Δημήτρης Κουτάς | υπεύθυνος φωτισμών
Γεννήθηκε στην Αθήνα 23 Μαρτίου 1981. Από το 2007 έως και σήμερα είναι προγραμματιστής στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Έχει δουλέψει δίπλα σε διάσημους φωτιστές παγκοσμίως όπως τον Λευτέρη Παυλόπουλο, την Φαμπιάνα Πιτσόλι, τον Βινίτσο Κέλι. Έχει φωτίσει μεταξύ άλλων όπερες σε σκηνοθεσία των Ν. Πετρόπουλου και της Μ. Γυπαράκη, θέατρο μεταξύ άλλων σε σκηνοθεσία του Βασ. Μπισμπίκη, συναυλίες για τον Μάνο Χατζιδάκι, σε ενορχήστρωση Λ. Καρυτινού και φωνή Αλκ. Ιωαννίδη, χορογραφίες, μεταξύ άλλων της Αθ. Κανελλοπούλου, της Σύλβια Μάκι και της Μαρίας Κουσουνή. Τα τελευταία 5 χρόνια φωτίζει την ανώτερη επαγγελματική σχολή χορού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Ήταν μέλος της ομάδας της Ελευθερίας Ντεκώ, όπου φώτισε τους αρχαιολογικούς χώρους του ναού του Ηφαίστου και το μνημείο Φιλοπάππου. Πρόσφατα έκανε τον σχεδιασμό φωτισμού για τους El Sistema Gr στο Ηρώδειο.
Κωνσταντίνα Στράνη | διευθύντρια σκηνής
Απόφοιτη του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πτυχιούχος της μελοδραματικής σχολής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Διπλωματούχος του τμήματος κλασσικού τραγουδιού (mezzo-soprano) του δημοτικού ωδείου Βέροιας. Έχει συμμετάσχει ως σολίστ και ως χορωδός σε παραγωγές και σε συναυλίες ανά την Ελλάδα (Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Όπερα Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Εθνική Λυρική Σκηνή κ.α.) και το εξωτερικό (Όπερα της Φρανκφούρτης). Έχει συνεργαστεί ως καλλιτεχνική συνεργάτης με το τμήμα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Έχει συνεργαστεί ως διευθυντής σκηνής σε παραγωγές όπερας στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στην Εναλλακτική Σκηνή, στην όπερα Θεσσαλονίκης, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο θέατρο του Πειραιά, στο θέατρο των Βερσαλλιών, στο θέατρο του Βισμπάντεν, στο φεστιβάλ μπαρόκ όπερας του Μπαϊρόιτ.
Έλντα Κλαδάκη | μετάφραση, υποτιτλισμός
Γεννήθηκε στην Αθήνα Αττικής. Ολοκλήρωσε την πρωτοβάθμια εκπαίδευσή της στη Βαυαρία της Γερμανίας και την δευτεροβάθμια στο Πειραματικό γυμνάσιο Ηράκλειου και στο 5ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου. Γνωρίζει τρεις ξένες γλώσσες (Ιταλικά Γερμανικά, Αγγλικά) και έχει πολυετείς σπουδές κλασσικής μουσικής (πιάνο, θεωρίας, αρμονίας). Ακολούθησαν οι σπουδές της στη Σχολή Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου της Ρώμης La Sapienza με κατεύθυνση στην Αποκατάσταση και Συντήρηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ενώ παράλληλα έχει παρακολουθήσει και ασχοληθεί με την σκηνογραφία.
Στη συνέχεια εργάστηκε στη Ρώμη σε αρχιτεκτονικό Γραφείο και σε ακαδημαϊκό εργοτάξιο αποκατάστασης πολιτιστικής Κληρονομίας, στην Πομπηία. Το 2006 επέστρεψε στο Ηράκλειο Κρήτης. Έχει συνεργαστεί στο πλαίσιο συμβάσεων με την Αρχαιολογική Υπηρεσία Ηρακλείου και στο τμήμα Μελετών της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ηρακλείου. Από το Σεπτέμβριο του 2009 εργάζεται στη πρώην ΔΕΠΤΑΗ ΑΕ ΟΤΑ σήμερα ΔΕΠΑΝΑΛ Α.Ε. ως αρχιτέκτων μηχανικός, προϊσταμένη του τμήματος Τεχνικών Έργων και του τμήματος Συντήρησης και ασχολείται με Μελέτες Δημοσίου και Δημόσια Έργα.
Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου
Το Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου συστάθηκε ειδικά για τις ανάγκες της όπερας Ιδομενέας του Μότσαρτ, που παρουσιάζεται το Νοέμβριο του 2021 στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου. Αποτελείται από επαγγελματίες μουσικούς, καθηγητές φωνητικής, νέους που πρόσφατα ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους στο τραγούδι ή που σπουδάζουν σε ανώτερες τάξεις, διευθυντές χορωδιών και χορωδούς με πολύχρονη χορωδιακή εμπειρία. Τα μέλη του συνόλου ζουν και εργάζονται στην Κρήτη.
Γιάννης Κιαγιαδάκης | διευθυντής χορωδίας
Ο Γιάννης Κιαγιαδάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1965. Σπούδασε πιάνο με την Αλίκη Βαρδιάμπαση, ανώτερα θεωρητικά με τους Β. Μακρίδη, Σ. Ραυτόπουλο, Π. Αδάμ, σύνθεση με τον Ι. Παπαδάτο και διεύθυνση χορωδίας με τους Αντώνη Κοντογεωργίου, Μίλτο Λογιάδη και Φαίδρα Γιανέλου. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα διεύθυνσης ορχήστρας με τους Παύλο Σεργίου, Μίλτο Λογιάδη και Φαίδρα Γιανέλου. Έλαβε ακόμη μαθήματα κιθάρας, κλαρινέτου, φωνητικής και θεάτρου.
Από το 1990 μέχρι σήμερα είναι διευθυντής της Μικτής Χορωδίας του Δήμου Ηρακλείου. Παράλληλα υπήρξε διευθυντής της Δημοτικής Χορωδίας Ρεθύμνου, της Χορωδίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και στις μπάντες των Δήμων Μοιρών και Ιεράπετρας. Ως μαέστρος έχει συνεργαστεί με διάφορα οργανικά και φωνητικά σύνολα παρουσιάζοντας έργα δικά του και άλλων νέων συνθετών. Έχει επίσης συνεργαστεί με την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, με την ορχήστρα και χορωδία του πανεπιστημίου Autonoma της Μαδρίτης, με την ορχήστρα Padova Classica, με την Ορχήστρα και Χορωδία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και με ορχήστρες που κατά καιρούς έχουν περιστασιακά συγκροτηθεί για τις ανάγκες κάποιων συναυλιών. Έχει διευθύνει έργα όπως το Ρέκβιεμ και η Λειτουργία Brevis K220 του Β. Α. Μότσαρτ, τον Μεσσία του Γ. Φ. Χέντελ, τα Γκλόρια και Κρέντο του Α. Βιβάλντι, το Άξιον Εστί του Μ. Θεοδωράκη, καθώς και μέρη από Συμφωνίες, όπερες και ορατόρια. Εκτός από τις συναυλίες που έχει δώσει ως μαέστρος έχει εμφανιστεί σε πολλές μουσικοθεατρικές παραστάσεις με τα μουσικοθεατρικά σχήματα ΩΔΗπόρος, Aλma libre, Grecanto, Μελοχρώματα κ.α.
Έχει γράψει μουσική για μικρά οργανικά σύνολα, για ορχήστρα, για χορωδία, μουσική για το θέατρο, μία όπερα και αρκετά τραγούδια, κάποια από τα οποία έχουν κυκλοφορήσει στην Ελληνική δισκογραφία. Το 1996 απέσπασε το Α΄ βραβείο μουσικής σε θεατρικούς αγώνες για τη μουσική που έγραψε στο έργο Νεφέλες του Αριστοφάνη. Συνεργάστηκε με το συγκρότημα ΑΡΜΟΣ για την έκδοση τριών CD στις ενορχηστρώσεις, σε μουσικές ιδέες και σε σύνθεση τραγουδιών, ενώ παράλληλα εμφανιζόταν στις συναυλίες του συγκροτήματος παίζοντας μπάσο. Συνεργάζεται ως καθηγητής και καλλιτεχνικός διευθυντής με ωδεία της Κρήτης από το 1989 μέχρι σήμερα.
Thomas Massey | τενόρος
Ο Thomas Massey (Τόμας Μάσεϋ) είναι Αμερικανός τενόρος που ξεκίνησε τις σπουδές του στην Τάμπα της Φλόριντα υπό την καθοδήγηση των παππούδων του, της σοπράνο Ροζαλία Μαρέσκα και του τενόρου Μάριο Λαουρέντι. Μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Φωνητική Ερμηνεία (Vocal Performance) το 2016, στο Κολέγιο Mannes της Μουσικής, όπου σπούδασε με τον Άρθουρ Λέβι και έπαιξε με την Όπερα Mannes, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Τζόζεφ Κολανέρι. Ο Τόμας Μάσεϋ υπήρξε νέος καλλιτέχνης στην Όπερα του Μίντλμπερι, στην Όπερα της Σεϊρασότα, στο Εργαστήριο Καλλιτεχνών, στην Όπερα της Αγίας Πετρούπολης, στο Εργαστήριο Ελληνικής Όπερας της Σύρου και στην Όπερα της Νέας Υόρκης. Το επαγγελματικό του ντεμπούτο ήταν το 2016, στην παραγωγή της Λυρικής Όπερας της Φλόριντα Βίβα λα Μάμα στον ρόλο του Γουλιέλμο. Άλλες αξιόλογες στιγμές της καριέρας του αποτελούν το ντεμπούτο του στην Όπερα της Νέας Υόρκης ως Τζοβανέτο στην παραγωγή του έργου Η Αγάπη των τριών Βασιλιάδων (L’Amore dei tre Re) του Μοντεμέτσι το 2018, ερμηνεύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο του πρίγκιπα στην παγκόσμια πρεμιέρα της Lady Swanwhite του Άντον Κόπολα στην Όπερα της Τάμπα το 2019 και τον πρίγκιπα στην Ωραία Κοιμωμένη του Δάσους του Ρεσπίγκι, στο Verismo Trilogy του Θεάτρου Grattacielo. Έκανε επίσης το ντεμπούτο του στο Κάρνεγκι Χωλ το 2019, ερμηνεύοντας ως σολίστ στη Λειτουργία των Σπουργιτιών (Spatzenmesse) του Μότσαρτ, όπως επίσης στην παγκόσμια πρεμιέρα της όπερας του Χάρι Μπιαλόρ Η εξέγερση της Βαρσοβίας, στο ρόλο του Μορντεσέι Ανιέλεβιτς, ηγέτη της εξέγερσης της Βαρσοβίας. Έχει ερμηνεύσει το μεγαλύτερο μέρος του λυρικού ρεπερτορίου, όπως Αλφρέντο στην Τραβιάτα του Βέρντι, Ροντόλφο στην Μποέμ του Πουτσίνι, Ταμίνο στον Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ και Ρινούτσο στο έργο Τζανι Σκίκι του Πουτσίνι. Οι επερχόμενες παραστάσεις για τη σεζόν 2020-2021 περιλαμβάνουν τον Φάουστ στην παραγωγή του Θεάτρου Grattacielo Μεφιστοφελής του Α. Μπόιτο και τον Στέουερμαν στην παραγωγή του Ιπτάμενου Ολλανδού της Όπερας Maine.
Donghyuk Chung | τενόρος
Ο Ντόνγκγιουνκ Τσουνγκ είναι Κορεάτης τενόρος που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην πόλη Σουβόν, στη Δημοκρατία της Κορέας. Αποφοίτησε από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ, στο Τμήμα Μουσικής με ειδίκευση στη φωνητική ερμηνεία το 2012. Υπηρέτησε τη Στρατιωτική Μπάντα ως τραγουδιστής, στην Φιλαρμονική της Πολεμικής Αεροπορίας της Δημοκρατίας της Κορέας από το 2014 έως το 2016. Όταν ολοκλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες, για να συνεχίσει τις σπουδές του. Πήρε το Μεταπτυχιακό του στη Μουσική από τη Σχολή Μουσικής του Mannes το 2019, μαθητεύοντας δίπλα στους Άρθουρ Λέβι και τη Δρ. Κριστίνα Στανέσκου. Συνεχίζει τις σπουδές του σε επαγγελματικό επίπεδο στη σχολή Mannes.
Kinneret Ely | σοπράνο
«… ήταν μία απόλαυση να ακούς [μια σοπράνο] μ’ αυτό τον μοναδικό ήχο … μια πλούσια φωνή μέτζο σοπράνο στη χαμηλή της περιοχή … συναρπαστική κολορατούρα … Είμαστε σίγουροι ότι θα ακούσουμε περισσότερα γι’ αυτή την πολλά υποσχόμενη νέα καλλιτέχνιδα.» γράφει η Meche Kroop στο Voce di Mecche.
Η σοπράνο Κίνερετ Έλι είναι ελεύθερη επαγγελματίας τραγουδίστρια της όπερας, με βάση τη Νέα Υόρκη και το Τελ Αβίβ. Από τον Μάρτιο του 2021 είναι μία από τις νέες καλλιτέχνιδες της Ακαδημίας Φωνητικής του Θεάτρου Grattacielo Καμεράτα Bardi. Σ’ αυτή την ομάδα, κάνει το ντεμπούτο της ως Ίλια στον Ιδομενέα τον Νοέμβριο του 2021, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη, Γενικού Μουσικού Διευθυντή της Όπερας και της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Ερφούρτης της Γερμανία. Έχει ερμηνεύσει τους ρόλους της Άννας στην Λορελάι του Καταλάνι και της Γαλάζιας Νεράιδας (Fata Azzurra) στην Ωραία Κοιμωμένη του Δάσους του Ρεσπίγκι στη Συναυλία για την 25η Επέτειο του Θεάτρου Grattacielo το 2019. Επίσης, έχει τραγουδήσει την Βιολέτα στην Τραβιάτα, τον Ιούλιο του 2018 στο Διεθνές Σεμινάριο Όπερας της Ιερουσαλήμ (JIOM).
Clara Iranzo | σοπράνο
Καταξιωμένη για τις ξεχωριστές της φωνητικές ιδιότητες και τη σκηνική της παρουσία, η εισκοσιδυάχρονη Πορτορικανή σοπράνο Κλάρα Ιράνζο έχει ερμηνεύσει διάφορους οπερατικούς ρόλους, συμπεριλαμβανομένης της Διδούς στο Διδώ και Αινείας με την Όπερα Mannes και έχει δώσει συναυλίες ως σολίστ σε έργα όπως το Στάμπατ Μάτερ (Stabat Mater) του Ροσίνι, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μαρκ Σαπίρο. Πρόσφατα έγινε μέλος του Θεάτρου Grattacielo και της Ακαδημίας Φωνητικής στο Τμήμα των νέων Καλλιτεχνών, με το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρώπη ως Ίλια στον Ιδομενέα υπό τη διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη. Το 2020 δούλεψε με το Ινστιτούτο Φωνητικής Τέχνης Πρεμιέρ Όπερα (POVAI) και υπήρξε μέλος του Εργαστηρίου Καλλιτεχνών του Διεθνούς Ινστιτούτου Φωνητικής Τέχνης της Νέας Υόρκης (2019), του Φωνητικού Φεστιβάλ στη Σαβάνα της Γεωργίας (2016) και του Λυρικού Τραγουδιού (Canto Lírico) του Καμπαμέντο (2016), όπου δούλεψε ως Μιμί και Μουζέτ στη Μποέμ, ως Σουζάνα και Κοντέσα Αλμαβίβα στους Γάμους του Φιγκαρο, ως Μάγδα στο Χελιδόνι (La Rondine), ως Λουίζα Φερνάντα στην ομώνυμη όπερα, ως Ζερλίνα στον Ντον Τζοβάνι και ως Λέιλα στους Αλιείς Μαργαριταριών.
Έχει συνεργαστεί με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Πουέρτο Ρίκο, το Ίδρυμα για την Οπερέτα και τη Ζανζουέλα του Πουέρτο Ρίκο και τη Λυρική Χορωδία του Πουέρτο Ρίκο. Σήμερα φοιτά στη Σχολή Μουσικής Mannes υπό την επίβλεψη της Μπεθ Ρόμπερτς και του βοηθού μαέστρου της Μητροπολιτικής Όπερας, Μπράιαν Βάγκορν. Έχει τιμηθεί με αρκετές διακρίσεις, συμπεριλαμβανομένων μία υποψηφιότητα για το Βραβείο στη μνήμη του Στέφεν Ντε Μάγιο από το Ίδρυμα Gerda Lissner, υποτροφία στον τομέα της Φωνητικής Τέχνης από τον Οργανισμό Schmidt (2018), υποτροφία από το Κονσερβατόριο της Μουσικής του Πουέρτο Ρίκο (2017), υποτροφία του Ιδρύματος Harvey (2017) και την υποτροφία Αξιοκρατίας της Σχολής Μουσικής του Mannes. Επιπλέον, έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια με καταξιωμένους τραγουδιστές όπως η Κριστίν Γκούρκε, ο Σερίλ Μίλνες, η Νταϊάνα Σοβιέρο, η Λιζέτ Οροπέσα, η Λακουίτα Μίτσελ, ο Ζυστίνο Ντίας και η Μάργκο Γκάρρεττ.
Kristel Vinter | σοπράνο
Η Δανή σοπράνο Κρίστελ Βίντερ σπουδάζει προς το παρόν στη Σχολή Όπερας Ντέιβιντ Σέλιγκμαν του Βασιλικού Κολεγίου Μουσικής και Δράματος στο Κάρντιφ της Ουαλίας, με την μέτζο σοπράνο Αν Μέισον. Ανήκει επίσης στο δυναμικό των νέων καλλιτεχνών για το έτος 2021-22 της Ακαδημίας Φωνητικής Καμεράτα Μπάρντι του Θεάτρου Γκρατατσέλο, με βάση τη Νέα Υόρκη, με την οποία θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση ως Ηλέκτρα στον Ιδομενέα του Μότσαρτ, τον Νοέμβριο του 2021, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου. Το Σεπτέμβριο του 2021 τραγούδησε για πρώτη της φορά τον ρόλο της Μιμί στην Μποέμ του Πουτσίνι με το Εργαστήριο Όπερας της βόρειας Ουαλίας. Ως υπότροφος της Σχολής Όπερας Ντέιβιντ Σέλιγκμαν, η Κρίστελ έχει ερμηνεύσει τους ρόλους της δεσποινίδος Τζέσελ στο στρίψιμο της βίδας, την Ντόνα Ελβίρα στον Ντον Τζοβάνι, την Κοντέσα Αλμαβίβα, στους Γάμους του Φίγκαρο, την Άγκαθ στον Ελεύθερο Σκοπευτή, την Ροζαλίντα στην Νυχτερίδα, την Παμίνα στον Μαγικό Αυλό και την Έλεν Όξφορντ στον Πίτερ Γκράιμς. Έχει επίσης τραγουδήσει τους ρόλους της Γυναίκας στο έργο Καβαλλάρηδες στη θάλασσα του Ραλφ βον Γουίλιαμς, του Κόκορα Τζέι και της Αλεπούς στις Περιπέτειες της Μικρής Αλεπούς, και τα δύο με την Όπερα Byre. Από ρεπερτόριο συναυλιακό και ορατορίου, έχει εμφανιστεί ως σολίστ σε έργα όπως η Λειτουργία του Αγίου Νικολάου, του Χάυδν, το Μαγκνίφικατ του Μπαχ, το Dixit Dominus του Χέντελ και η Δημιουργία του Χάυδν.
Wing Kwan Chung | σοπράνο
Η σοπράνο από το Χονγκ Κονγκ Ζάρα Τσουνγκ Βινγκ Κβαν έχει αναφερθεί ως «μια αξιοσημείωτη σοπράνο κολορατούρα», από τον Δάμωνα Νέστορα Πλουμή, τον ιδρυτή και διευθυντή του Εργαστηρίου Λυρικής Όπερας της Βαϊμάρης. Είναι σολίστ του τμήματος όπερας και της οπερέτας του Καλλιτεχνικού Γραφείου ZAV στη Γερμανία, μέλος των νέων καλλιτεχνών του Θεάτρου Grattacielo στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκπαιδεύτρια φωνητικής στην όπερα του Χονγκ Κονγκ και τραγουδίστρια στο προσωπικό του Ιδρύματος Διεθνών Ακροάσεων Όπερας της Νέας Υόρκης (NYIOP) στις Ηνωμένες Πολιτείες. Έχει ερμηνεύσει ως σολίστ σε όπερες στη Γερμανία, το Βέλγιο και την Ολλανδία, συμπεριλαμβανομένης της Ζαΐρας στους Ευγενείς Ινδούς (Les Indes Galantes), της Αλίκης στο Φάλσταφ του Βέρντι, της Πρώτης Κυρίας και του Πρώτου Αγοριού στον Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ, της Βελγκούντε στο Χρυσό του Ρήνου του Βάγκνερ, ρόλο στο οποίο οφείλει και την πρώτη της εμφάνιση στο περιοδικό Κλασσικών Τραγουδιστών (Classical Singer Magazine) στις Ηνωμένες Πολιτείες, της Κλορίντα στη Σταχτοπούτα του Ροσίνι, της Ντόνα Άννα στον Ντον Τζοβάνι του Μότσαρτ και της Κοντέσας στους Γάμους του Φίγκαρο του Μότσαρτ. Τον Νοεμβριο του 2021 θα ερμηνεύσει την Ηλέκτρα στον Ιδομενέα του Μότσαρτ, σε μια συμπαραγωγή του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου και του Θεάτρου Grattacielo.
Έχει πάρει το πτυχίο της στη μουσική με διάκριση από το Κινέζικο Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, το μεταπτυχιακό της τίτλο στο τραγούδι με διάκριση από το Κονσερβατόριο Κόνινγκλιχ των Βρυξελών και δίπλωμα στο τραγούδι και στο πιάνο με διάκριση από το Κολέγιο Τρίνιτι του Λονδίνου. Είναι εκπαιδεύτρια φωνητικής και τραγουδίστρια demo στο Πρόγραμμα Εικονικής Όπερας της Όπερας του Χονγκ Κονγκ (Opera Hong Kong’s Virtual Opera Project).
Kirsten Scott | μέτζο σοπράνο
* Θέατρο Grattacielo / Ακαδημία Φωνητικής Καμεράτα Bardi Πρωτοεμφανιζόμενη Καλλιτέχνις
Η Κίρστεν Σκότ (Kirsten Scott) έχει χαρακτηριστεί ως «μέτζο σοπράνο με γοητεία που καίει». Για την περίοδο 2019-2020 ήταν μια από τις τέσσερις λυρικές τραγουδίστριες της Μητροπολιτικής Όπερας, με ετήσια εκπαιδευτική συνεργασία με τη Σχολή Σαιντ Ντέιβιντ στη Νέα Υόρκη. Το φθινόπωρο του 2020, έκανε το ντεμπούτο της στο ρόλο της Ναταλί στο πρώτο επεισόδιο της βραβευμένης όπερας του Συνασπισμού Όπερας Ντικάμερον, Ιστορίες από ασφαλή απόσταση (Tales From a Safe Distance). Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της, η όπερα επιλέχθηκε για συντήρηση στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου των Ηνωμένων Πολιτειών, ως αξιοσημείωτη για τη συμβολή της στις παραστατικές τέχνες κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Η Κίρστεν Σκότ πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρωπαϊκή Όπερα το 2021 ως Ιδαμάντης, στη νέα παραγωγή του Ιδομενέα του Μότσαρτ του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου και του Θεάτρου Grattacielo. Η καριέρα της ξεκίνησε όταν επιλέχθηκε από τη Μεγάλη Όπερα της Φλόριντα για το πρόγραμμα πρωτοεμφανιζόμενων νέων καλλιτεχνών και από την Όπερα του Πόρτλαντ για το Μόνιμο Πρόγραμμα Καλλιτεχνών το 2015. Έκανε το επαγγελματικό της ντεμπούτο με τη Μεγάλη Όπερα της Φλόριντα ως Βέρα Μπορόνελ στον Πρόξενο του Μενότι. Τον Μάρτιο του 2018, έκανε το ντεμπούτο της στο Κάρνεγκι Χωλ, στο εμβληματικό Στερν Χωλ, ως σολίστ με τις χορωδίες της Αμερικής. Έχει παίξει μεταξύ άλλων ρόλους όπως Ροζίνα στον Κουρέα της Σεβίλλης, Κερουμπίνο στους Γάμους του Φίγκαρο, Νικλάουζ στα Παραμύθια του Χόφμαν, Φλώρα στην Τραβιάτα, Δεύτερη Κυρία στον Μαγικό Αυλό, Τσερλίνα στον Ντον Τζοβάνι και Στέφανο στο Ρωμαίο και Ιουλιέτα.
Eva Marco | μέτζο σοπράνο
Η Εύα Μάρκο γεννήθηκε στη Μαδρίτη, στην Ισπανία, το 1985. Σπούδασε λυρικό τραγούδι Κονσερβατόριο Μουσικής της γενέτηρας πόλης της, από το οποίο αποφοίτησε το 1999. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 και μέχρι σήμερα την εκπαιδεύει η διεθνούς φήμης σοπράνο Νινό Ματσάιντζε στο Μιλάνο. Από τον Αύγουστο του 2018 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020 ήταν μέλος της παραγωγής Ο Γιατρός (El Medico), του μιούζικαλ που έγραψε ο Νόα Γκόρντον, σε συμπαραγωγή με την Versus Creative, ύστερα από μια σειρά συμμετοχών για χρόνια σε περιβάλλον μουσικού θεάτρου, όπως το West Side Story, Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, Οι Άθλιοι, κ.α. Κατά τη διάρκεια της μουσικής της καριέρας έχει πραγματοποιήσει πολλές οπερατικές εμφανίσεις όπως την Μερσέντες στην Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ στο Μέγαρο Μουσικής της Καταλωνίας (Εργαστήριο Όπερας), την Φλώρα Μπερβουά στην Τραβιάτα του Τζουζέπε Βέρντι, τη δεύτερη κυρία στον Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ, την Μπέρτα στον Κουρέα της Σεβίλλης του Τζοακίνο Ροσσίνι, κ.α. Σημαντικές της εμφανίσεις σε ρεπερτόριο ορατορίου είναι εκείνες στη Μικρή Πανηγυρική Λειτουργία του Τζ. Ροσσίνι, στην Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν, στο Ρέκβιεμ του Γκαμπριέλ Φορέ, στη Λειτουργία σε Μι ύφεση Μείζονα του Φρανς Σούμπερτ, στο Ρέκβιεμ του Μότσαρτ, κ.α. Πρόσφατα έχει εμφανιστεί σε νέους ρόλους ως η Σουζούκι στην Μαντάμα Μπατερφλάι, μια οπερατική παραγωγή του Πρακτορείου Διαχείρισης Μέσων Συναυλιών και Καλλιτεχνών (Agency Concert Agency Artist Media Management) υπό τη διεύθυνση των Μτρα Βορόνκοβα και Φραντσέσκο Μανκούζο. Έχει κάνει το ντεμπούτο της στο ρόλο της Κοντέσας στους Γάμους του Φίγκαρο το 2018 και της Αλίσα στην Λουτσία ντι Λάμερμουρ την 1η Φεβρουαρίου του 2020 στην Γένοβα, under the Batton of Mº G.B Bergamo in Italia. Επιδιώκει να κάνει καριέρα ως σολίστ, ιδίως στην Ιταλία.
Μάριος Μανιατόπουλος | τενόρος
Ο Μάριος Μανιατόπουλος είναι τενόρος ελληνικής καταγωγής. Τα τελευταία τρία χρόνια συνεχίζει τις σπουδές του στο λυρικό τραγούδι δίπλα στις σοπράνο Ελισαμπέτε Μάτος και Ντόρα Ροντρίγκες στην Ανώτατη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών, στο Καστέλο Μπράνκο της Πορτογαλίας. Στις επικείμενες εμφανίσεις του περιλαμβάνονται o ρόλος του Αρμπάτσε στον Ιδομενέα του Μότσαρτ, ως μέλος του Θεάτρου Grattacielo σε μουσική διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη, o ρόλος του Βαστιανού στο Βαστιανός και Βαστιανή και μια ακόμα διεθνής παραγωγή που θα ανακοινωθεί σύντομα. Tον Οκτώβριο του 2020, έκανε το ντεμπούτο του στο ρόλο του Μπαζίλιο με το μπαρόκ ορχηστρικό σύνολο Θεία Πνοή (Divino Sospiro), στη μονόπρακτη κωμική σερενάτα του Γκέοργκ Φίλιπ Τέλεμαν, Ο Δον Κιχώτης στο γάμο του Κομάσο. Ως σολίστ, έχει συνεργαστεί με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Γκιμαράες (Πορτογαλία), τη Συμφωνιέτα της Πόντα Ντελγάδα στις Αζόρες και τη Συμφωνική Ορχήστρα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Επίσης, έχει ερμηνεύσει το ρόλο του Ναύτη στην όπερα Διδώ και Αινείας, σε συνεργασία με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας αλλά και με τη Νέα Όπερα (Nova Opera) της Λισαβόνας. Και πάλι στην Πάτρα ερμήνευσε τον Ορφέα στην όπερα του Κρίστοφ Βίλιμπαλτ Γκλουκ Ορφέας και Ευρυδίκη και τον Πεντρίλο στην Απαγωγή από το Σεράι (The Abduction from the Seraglio). Μερικές από τις πρόσφατες συνεργασίες του περιλαμβάνουν το Ρέκβιεμ του Μότσαρτ (Mozart’s Requiem) (σόλο), την Φαντασία Χωρικό (Fantasia Coral) του Μπετόβεν (σόλο) και ένα σόλο ρεσιτάλ με τον πιανίστα Ζοάο Λίμα. Κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015 φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Πάτρας και το 2015 έγινε μέλος του Εργαστηρίου Όπερας του ίδιου θεάτρου, όπου εργάστηκε με τον Μίχαελ Σέιμπελ και την Ελένη Λιώνα. Μεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Χάρισον Μπίρτγουιστλ, Βίμπκε Χόετστες, Φρανκ βαν Άκεν, Γεώργιο Γαλάνη, Φαίδρα Γιαννέλου, Σοφία Καμαγιάννη, Στέφανο Κορωναίο, Μάριο Ζοάο Άλβες και Χοσέ Εντουάρντο Γκόμες.
Valentin Borsu | τενόρος
Γνωστός για την ξεχωριστή φωνητική του ποιότητα, ο τενόρος Βαλεντίν Μπόρσου, έχει εμφανιστεί πρόσφατα στη Συναυλία «Twisted Valentine» με την Όπερα Νέων Καλλιτεχνών Οι τρεις Αδερφές. Οι μελλοντικές του συνεργασίες συμπεριλαμβάνουν το ρόλο του Αρμπάτσε στον Ιδομενέα με την Ακαδημία Νέων Καλλιτεχνών Καμεράτα Μπάρντι, όπως και ένα ρεσιτάλ με τον Σύλλογο ProArts του Κάλγκαρι. Κατά τη διάρκεια του μουσικού του ταξιδιού, ο Βαλεντίν έδωσε ζωή σε διάφορους οπερατικούς χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένων των Λένσκι στον Ευγένιο Ονέγκιν, τον εραστή στο Η Αμέλια πάει στον χορό, όπως και στον Μύλιο, στον Βασιλιά του Υς. Επιπλέον συμμετείχε σε διάφορες εκτελέσεις των ορατορίων ο Μεσσίας και Εσθήρ. Έχει συνεργαστεί με διάφορες όπερες που βρίσκονται στην Αλμπέρτα, όπως η όπερα Calgary Concert, Η όπερα Cowtown, η όπερα Nuova, Η όπερα Grande Prairie και έχει τραγουδήσει με τις ορχήστρες Calgari Civic, Rosa Barocca και τη συμφωνική ορχήστρα Rocky Mountains. Έχει δίπλωμα φωνητικής (ARCT) από το Βασιλικό Κονσερβατόριο Μουσικής, όπως και δίπλωμα με διάκριση ως διαπιστευμένος συνεργάτης τραγουδιού (ATCL/LTCL) από το Κολέγιο Τρίνιτι-Γκίλχολ του Λονδίνου.
Νικήτας Γκρίτζαλης | τενόρος
Έλληνας τενόρος, ο Νικήτας Γκρίτζαλης, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Υπήρξε υπότροφος για σπουδές στη φωνητική στο Ωδείο Αθηνών και στο ωδείο Νικόλαος Μάντζαρος και σπούδασε πιάνο στο ωδείο Φίλιππος Νάκας. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με διακεκριμένους τραγουδιστές όπως η Σούζαν Μπούλοκ, ο Άρης Χριστοφέλης, ο Ριτσαρντ Μπέρκλεϊ-Στιλ, η Δήμητρα Θεοδοσίου και η Ντούνια Βέιζοβιτς. Έχει τραγουδήσει τους ρόλους Δέκιμος στην όπερα του Φίλιππου Τσαλαχούρη Ιούλιος Καίσαρ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Τεύκρος στην όπερα Ελένη του Αντώνη Καρατζίκη στη φιλολογική εταιρία Παρνασσός, αγγελιοφόρος στην Αΐντα του Βέρντι και Κλέρρυ στην Μαρία Αντονιέτα του Καρέρ. Επίσης έχει συνεργαστεί αρκετές φορές με την Εθνική Λυρική Σκηνή, τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Αθηνών. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει δημοσιεύσει και παρουσιάσει ερευνητικά άρθρα του σχετικά με το μουσικό ταλέντο, σε διεθνή συνέδρια ψυχολογίας.
Rick Agster | βαθύφωνος
Ο Ρίκ Άγκστερ είναι βαθύφωνος, προσφέρει «εξαιρετικό κωμικό στυλ», έχει μια ζεστή μπάσο φωνή αλλά είναι και μία χαρακτηριστική περσόνα. Πρόσφατα εμφανίστηκε ως Σιμόνε στο Τζάνι Σκίκι με την Όπερα Regina, ως Μπενουά και Αλτσιντόρο στην Μποέμ με την Όπερα MidAtlantic και έκανε πρεμιέρα στον ρόλο του αρχηγού της αστυνομίας Μπίμσον στη νέα όπερα Η Μεταξένια Πόλη (The Silk City) με την Όπερα Garden State. Οι αξιοσημείωτοι ρόλοι του περιλαμβάνουν τον Θουνίγκα στην Κάρμεν, τον Κομαντατόρε στον Ντον Τζοβάνι, τον Δόκτορ Γκρενβίλ στην Τραβιάτα, τον Αντόνιο και τον Μπάρτολο στους Γάμους του Φίγκαρο και τον Μπογδόνοβιτς στην Εύθυμη Χήρα.
Μάνος Χριστοφακάκης | βαθύφωνος
Ο Μάνος Χριστοφακάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1989. Αποφοίτησε από το Ωδείο Ακρόπολις στην Αθήνα το 2011, με διάκριση και πρώτο βραβείο υπό την καθοδήγηση του τενόρου Ζάχου Τερζάκη. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια (masterclasses) με την Ουγγαρέζα σοπράνο Μαρία Τεμέσι, τον Ρώσο βαρύτονο Βλάντιμιρ Νικολάιεβιτς Τσερνόφ, τον Έλληνα μπάσο Δημήτρη Καβράκο, την Ουκρανή σοπράνο Βικτόρια Λουκιάνετς, τον Μεξικανό μπάσο-βαρύτονο Νοέ Κολίν, τον Μεξικανό τενόρο Χεσούς Λεόν και την Ελληνίδα σοπράνο Κατερίνα Τσαγκαράκη. Τον Αύγουστο του 2020, συμμετείχε σε πρότζεκτ στην Ακαδημία της Όπερας της Βιέννης με υποτροφία. Το εύρος ερμηνείας του ρεπερτορίου του περιλαμβάνει φωνή μπάσου και μπάσου-βαρύτονου. Μεταξύ των πρόσφατων ερμηνειών του είναι ο ρόλος του Ντον Τζοβάνι του Μότσαρτ στο Φεστιβάλ Όπερας της Ακαδημίας της Βιέννης (2020), του Εγωιστή Γίγαντα στην παιδική όπερα του Νίκου Ξανθούλη στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου (2020) του Ουμπέρτο στην Υπηρέτρια Κυρά (La Serva Padrona) του Περγκολέζι (2019) από το Λυρικό Θέατρο Κρήτης στο υπαίθριο Φεστιβάλ του Ηρακλείου και του Ελ Παγιαδόρ στην Οπερέτα – Τάνγκο του Πιατσόλα Η Μαρία του Μπουένος Άιρες (Maria de Buenos Aires) (2018) από τους Marionetas
Video μπορείτε να πάρετε από εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=fo4dTQ1Vgic