10/11/2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στο 3ο ΓΕΛ Ηρακλείου, κατά την περασμένη σχολική χρονιά, μία ομάδα παιδιών με συντονίστρια τη Βιολόγο
Τάνια Χριστοφοράτου, ασχολήθηκε με τη δραματοποίηση ορισμένων επιστημονικών
κειμένων που αφορούν παθήσεις ή βλάβες του εγκεφάλου, στα πλαίσια των Σχολικών
Δραστηριοτήτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
To θεατρικό που γράφτηκε λέγεται "Εγκέφαλος και Νους στο Θεατρικό Σανίδι". Στόχος μας ήταν να ασχοληθούν κάποια παιδιά που ενδιαφέρονται πιο πολύ με τη νευροβιολογία, να βρουν τρόπους να παρουσιάσουν ζητήματα με δραματοποίηση, να φέρουν το κοινό πιο κοντά στο ζήτημα, να φανεί ο τρόπος που λειτουργεί ο εγκέφαλος και να καταδειχτεί οτι διάφορα προβλήματα που παλιά χαρακτηρίζονταν ως τρέλα ή παράνοια οφείλονται σε κάποιες δομικές αλλαγές στον εγκέφαλο.
Το επιστημονικό μέρος της εργασίας συνδέεται άμεσα με το μάθημα της Βιολογίας της Α΄Λυκείου και συγκεκριμένα με το κεφάλαιο που αφορά το Νευρικό Σύστημα και τα αισθητήρια όργανα. Μπορεί ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων να ωθεί τους καθηγητές στη στεγνή διδασκαλία και τους μαθητές στη στείρα απομνημόνευση, όμως υπάρχουν άνθρωποι που εργάζονται σκληρά για τα όνειρά τους.
Η σκληρή αυτή δουλειά επιβραβεύτηκε στους 8ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών που έλαβαν χώρα στο ΕΚΦΕ Αιγάλεω στις 7 και 8 Νοεμβρίου 2014. Οι αγώνες αυτοί είχαν τίτλο “Διαφωτίζοντας την Εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών”. Έλαβαν μέρος σε αυτούς καθηγητές φυσικής, χημείας και βιολογίας καθώς και δάσκαλοι, από όλη την Ελλάδα. Αυτοί οι αγώνες γίνονται στα πλαίσια ενός ευρωπαϊκού προγράμματος που ονομάζεται “Οι φυσικές επιστήμες στο προσκήνιο” (“Science on Stage”) και οργανώνεται από πολλούς επιστημονικούς και ερευνητικούς οργανισμούς. Η διάκριση της εργασίας μας συνίσταται στο οτι η Ελληνική Συντονιστική Επιτροπή του προγράμματος μας συστήνει ένθερμα στην ευρωπαϊκή αντίστοιχη επιτροπή, δίνοντάς μας έτσι τη δυνατότητα να κληθούμε να παρουσιάσουμε το ίδιο έργο στα Αγγλικά, στο στο Queen Mary University, στο Λονδίνο, από 17 ως 20 Ιουνίου.
Πρόκειται
για μεγάλη διάκριση του σχολείου μας, η οποία βασίζεται στην σκληρή
δουλειά των παιδιών, τα οποία εργάστηκαν τόσο για την κατανόηση των
δυσνόητων εννοιών και τη δραματοποίησή τους, τη συγγραφή των διαλόγων
και τη σκηνοθεσία του έργου, εκτός ωρών διδασκαλίας και μέσα στον
ασφυκτικό κλοιό των εξετάσεων του Ιουνίου.
Σε αυτό το σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το βίντεο της παράστασης.
https://www.youtube.com/watch?v=x7gyV9UYSYs