ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
29 – 12 – 2014
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
Έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες στο Νομό Ηρακλείου σε σχέση με το κρέας
Ο κλάδος του κρέατος και οι συνήθειες των καταναλωτών στο Νομό Ηρακλείου αποτέλεσαν το αντικείμενο μεγάλης έρευνας που διεξήγαγε το Επιμελητήριο για λογαριασμό του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Ηρακλείου.
Σκοπός της έρευνας, η οποία διεξήχθη το χρονικό διάστημα από 13 Οκτωβρίου μέχρι 25 Νοεμβρίου 2014, ήταν η μελέτη και η συλλογή πληροφοριών για την καταναλωτική συμπεριφορά και την καταναλωτική συνείδηση των καταναλωτών σε ολόκληρο το Νομό Ηρακλείου και κατ’ επέκταση η ενημέρωση των κρεοπωλών, των εμπόρων και των παραγωγών, γύρω από τις προτιμήσεις των πελατών τους σε επίπεδο Νομού. Κίνητρο για την πραγματοποίηση της έρευνας ήταν οι πιέσεις που δέχεται ο κλάδος του κρέατος τόσο λόγω συνθηκών ανταγωνισμού όσο και λόγω της κρίσης, με σκοπό να μπορεί να θωρακιστεί ο παραδοσιακός κρεοπώλης.
Η έρευνα, έγινε με χρήση δομημένων ερωτηματολογίων κλειστού τύπου και τηλεφωνικές συνεντεύξεις αποκλειστικά από στελέχη του Επιμελητηρίου Ηρακλείου. Τα αποτελέσματα (σε επίπεδο Νομού) ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και ενθαρρυντικά για τους παραδοσιακούς κρεοπώλες. Σύμφωνα με την έρευνα, οι παραδοσιακοί κρεοπώλες κρατούν τα ηνία της αγοράς κρέατος και είναι αυτοί που εμπιστεύονται περισσότερο οι καταναλωτές. Έτσι το 64% των καταναλωτών κάνει τις αγορές του σε Παραδοσιακό Κρεοπωλείο ενώ ένα 15% ψωνίζει από Κρεαταγορές και μεγάλες Αλυσίδες κρέατος. Το υπόλοιπο ποσοστό προμηθεύεται κρέας είτε από Super Market (11%) είτε από Παραγωγό – φίλο – συγγενή (10%).