Ο Δήμος Ηρακλείου απευθύνει κάλεσμα – έκκληση προς τους δημότες για άμεση ενημέρωση και ρύθμιση των οφειλών τους, προκειμένου να αποφευχθούν υποχρεωτικά μέτρα είσπραξης.
Όπως είναι γνωστό, οι Δήμοι είναι αναγκασμένοι από την νομοθεσία να εξασφαλίζουν την είσπραξη κάθε οφειλής εντός πενταετίας από την δημιουργία της. Για την αποφυγή παραγραφής, υποχρεούνται να ασκούν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, από τα οποία, το ηπιότερο είναι αυτό της κατάσχεσης του οφειλόμενου ποσού από τον τραπεζικό λογαριασμό του οφειλέτη.
Αυτή η διαδικασία, όπως προβλέπει ο νόμος, γίνεται χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του οφειλέτη. Για να μην αιφνιδιαστούν οι πολίτες, ανακοινώνεται ότι ο Δήμος Ηρακλείου είναι υποχρεωμένος να ασκήσει αναγκαστικά μέτρα είσπραξης για όλες τις ανείσπρακτες οφειλές που βεβαιώθηκαν ταμειακά το έτος 2019 καθώς και για όλα τα ανείσπρακτα αυτοτελή πρόστιμα που βεβαιώθηκαν από το έτος 2004 έως και το 2018.
Μόνη περίπτωση για να μην ασκηθούν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, είναι να έχει γίνει διακανονισμός και να εξυπηρετείται κανονικά. Καλούμε, λοιπόν, τους πολίτες να ενημερωθούν από εμάς και να προχωρήσουν στο σχετικό διακανονισμό μαζί μας.
Η διαδικασία ενημέρωσης και ρύθμισης από 2 έως και 24 ή 48 δόσεις, μπορεί να γίνει με επίσκεψη του οφειλέτη στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου, ή τηλεφωνικά στα τηλέφωνα 2813409145, 2813409146, 2813409456, 2813409459 και 2813409257, ή ηλεκτρονικά με τρία απλά βήματα:
1) Είσοδος στην ιστοσελίδα του Δήμου Ηρακλείου, με χρήση των κωδικών TaxisNet, ακολουθώντας το σύνδεσμο: https://www.heraklion.gr/e-services/e-pay/e-pay.html, όπου εμφανίζεται η ατομική καρτέλα οφειλών κάθε δημότη.
2) Άνοιγμα της καρτέλας οφειλών και επιλογή οφειλής.
3) Πληρωμή ή ρύθμιση της οφειλής
Σημαντικές πληροφορίες για την πάγια ρύθμιση
Παρέχεται η διευκόλυνση τμηματικής καταβολής χρεών σύμφωνα με την πάγια ρύθμιση του Ν. 4646/2019, η οποία δοσοποιείται με οικονομικά κριτήρια. Αυτή η ρύθμιση επιτρέπεται να γίνει μόνο μέχρι δυο φορές για τις ίδιες οφειλές ενώ κάθε δόση δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 30 ευρώ.
Α) Ρύθμιση σε 2 – 24 δόσεις όσων οφειλών προέρχονται από φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές (π.χ. Τέλη Κοινοχρήστων χώρων, Τ.Α.Π., άρδευση κ.λ.π.).
Β) Ρύθμιση σε 2 – 48 δόσεις όσων οφειλών προέρχονται από τα κάθε είδους πρόστιμα ή άλλες διοικητικές κυρώσεις (π.χ. πρόστιμα ΚΟΚ, αυθαίρετα, πρόστιμα λαϊκών αγορών, κατάληψη κοινοχρήστων χώρων).
Για την ένταξη στην ρύθμιση απαιτείται σχετική αίτηση ή ηλεκτρονικό αίτημα του δημότη με συνημμένα δικαιολογητικά το Ε9 και το εκκαθαριστικό σημείωμα της ΑΑΔΕ του προηγούμενου έτους.
Για περισσότερες πληροφορίες και ενημέρωση σχετικά με τις οφειλές, οι δημότες μπορούν να επικοινωνούν με το Τμήμα Ταμειακής Βεβαίωσης στα τηλέφωνα 2813409145, 2813409146, 2813409456, 2813409459 και 2813409257.
Δυνατότητα διαγραφής προσαυξήσεων
Σε περίπτωση που ο δημότης δεν έχει παραλάβει την ατομική ειδοποίηση περί της οφειλής του, μπορεί να υποβάλει αίτημα προκειμένου η Υπηρεσία να ελέγξει τα τηρούμενα αρχεία της για την ορθότητα της επίδοσης ή μη. Εφόσον διαπιστωθεί από την Υπηρεσία ότι ο πολίτης πραγματικά δεν έχει παραλάβει την ατομική ειδοποίηση, οι προσαυξήσεις διαγράφονται με Απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής μετά από αίτηση του πολίτη και εισήγηση του αρμοδίου Τμήματος.